nu 14°
Weerbericht Delden
geheel bewolkt
05:00
13°
geheel bewolkt
08:00
14°
geheel bewolkt
11:00
15°
geheel bewolkt
14:00
17°

Klik hier om alle zoekresultaten te bekijken >

U bevindt zich hier:

home

>

nieuws

>

d66 wil gesprek tussen wonen delden gemeente en bewoners peperkampweg

Terug

D66 wil gesprek tussen Wonen Delden, gemeente en bewoners Peperkampweg

Delden – 25-03-2013 – In de Raadsvergadering van 19 maart is het Raadsvoorstel inzake het toepassen van de coördinatieregeling voor de realisering van woningbouw aan de Peperkampweg te Delden behandeld. De raad heeft op deze avond ingestemd met een gecombineerde procedure voor de bouw van de 52 appartementen.

Hierdoor worden onder andere het bestemmingsplan, het beeldkwaliteitsplan en de omgevingsvergunning samengevoegd. Ook komt hiermee een mogelijk beroepsprocedure bij de rechtbank te vervallen. D66 is voorstander van de coördinatieregeling, maar wil dat Wonen Delden, de gemeente en de buurtbewoners eerst met elkaar om tafel gaan.

“Voorwaarde voor een korte procedure, en zeker bij het toepassen van de coördinatieregeling is een goede communicatie met omwonenden”, zo laat de politieke partij weten. “ Anders ontstaat een situatie waardoor buurtbewoners zich gedwongen voelen bezwaar temaken bij de Raad van State, en zelfs bij een uitspraak binnen 6 maanden tot enorme vertraging.”

“De buurt staat open voor gesprekken met de gemeente en Wonen Delden, om tot een plan te komen dat voor alle partijen acceptabel is. De fractie van D66 is van mening dat het toepassen van de coördinatie alleen zinvol is als eerst het hier voor noemde gesprek wordt georganiseerd. Alleen op deze manier zal dit tot een werkelijk kortere procedure leiden. Het moet een gesprek zijn waar serieus gekeken wordt met alle belanghebbenden naar alternatieven die door de buurt worden aangedragen.”

advertenties

26 maa 2013

“Geef ze een zak met geld en ze zijn stil.
Het draait hier toch alleen maar om.
Uitzicht kan nooit slechter worden dan als het nu is, ook al heb je geen uitzicht.”

Rob 26-03-2013 @ 11:14 | 0 | rapporteer

Reageren

26 maa 2013

“Het klopt niet helemaal wat D66 zegt.. Er zijn al eerdere gesprekken geweest tussen omwonenden en de wonen Delden.. dus hoe vaak moeten ze nog met elkaar om de tafel?”

John 26-03-2013 @ 11:54 | 0 | rapporteer

Reageren

26 maa 2013

“ze willen alleen geld die ene bruut bewonder kijk nu tegen zijn eigen heg aan van 190 cm hoog waar praat hij toch over ik zeg bouwen”

joop 26-03-2013 @ 17:08 | 0 | rapporteer

Reageren

26 maa 2013

“Als bewoner van de Peperkampweg wil ik wel even reageren op jullie commentaar.
Zouden jullie,Rob en Joop, kunnen zeggen waar de onzin vandaan komt dat er geld te krijgen is als er gebouwd gaat worden. Mij is daar niet van bekend. Dat het uitzicht nu belabberd is,is waar. Maar waarom 3 hoog? De argumenten van Wonen Delden zijn dat de Kloosterhof en 't Ickert ook zo hoog zijn en dus past in het straatbeeld. Ten eerste liggen deze gebouwen niet aan de Peperkampweg en ten tweede zijn deze niet eens te zien vanaf de Peperkampweg.
Laat een ding duidelijk zijn, de buurt is niet tegen nieuwbouw maar tegen hoogbouw. Iets wat in Delden sowieso niet past.
John. Kun je mij zeggen waar en wanneer deze gesprekken hebben plaatsgevonden. Volgens mij heb ik er dan een paar gemist. Er heeft op 13 nov. vorig jaar een gesprek plaatsgevonden in het gemeentehuis met Dhr Sijblom en de buurt. De wethouder heeft daar een paar toezeggingen gedaan die niet zijn nagekomen.
Daarna is het stil geweest.
Zelfs de nieuwbouwplannen werden na een aantal keren telefoneren eindelijk eens een keer opgestuurd. Van correspondentie en communicatie is beslist geen sprake.
Bij de laatste raadsvergadering is er door verschillende partijen geopperd om te praten met de buurt. Dit werd door de wethouder niet beantwoord dus ook niet toegezegd.
Nu komt het zelfde probleem als de Bleekstraat in Goor wat door de RvS is terug gestuurd naar de gemeente omdat zij niet goed naar de argumenten van de buurt hebben gekeken en geluisterd.
De bal ligt bij de gemeente D66 heeft groot gelijk.”

T.Nijland 26-03-2013 @ 19:10 | 0 | rapporteer

Reageren

27 maa 2013

“Geef die jongens wat planschade want daar draait het om.
En gouw bouwen want het is een aanwinst voor Delden.”

wim 27-03-2013 @ 10:24 | 0 | rapporteer

Reageren

27 maa 2013

“Rob Joop en Wim het gaat mij niet om de knaken dus jullie moeten niet zo dom lullen als je er geen verstand van hebt want zo"n planschade is echt geen 10 duizend of meer dat is max 2tot4 duizend en die mogen ze houden ik wil gewoon niet tegen zon hoog gebouw aan kijken en dat ze bij mij in de woonkamer kijken en de keuken ik heb ook recht op een beetje privecy lijkt mij”

roy poelman 27-03-2013 @ 13:23 | 0 | rapporteer

Reageren

27 maa 2013

“ohja joop dat ben ik met die haag maar je moet niet zo dom lullen ossen”

roy poelman 27-03-2013 @ 13:24 | 0 | rapporteer

Reageren

27 maa 2013

“Ja wim. Welke planschade. Welke aanwinst. Nederlands is moeilijk he. Gouw????”

T. Nijland 27-03-2013 @ 13:59 | 0 | rapporteer

Reageren

27 maa 2013

“roy je moet een eerst Nederlandse taal leren of kun je niet fatsoenlijk praten”

joop 27-03-2013 @ 14:16 | 0 | rapporteer

Reageren

27 maa 2013

“nee joop ik kan niet fatsoenlijk praten met die er geen verstand van hebben en die alles altijd denken te weten”

roy poelman 27-03-2013 @ 15:54 | 0 | rapporteer

Reageren

27 maa 2013

“en zoals je ziet kan ik ook geen nederlands maar dat zou jij wel weer even nakijken ofnie anders heb je toch niks nuttigs te melden”

roy poelman 27-03-2013 @ 15:56 | 0 | rapporteer

Reageren

27 maa 2013

“Gaat een beetje uit de hand lopen lijkt me.”

Hans 27-03-2013 @ 22:37 | 0 | rapporteer

29 mei 2013

“Lijken wel vrouwen hiero.......lachuh!!!”

Hetty 29-05-2013 @ 21:58 | 0 | rapporteer

Reageren

30 mei 2013

“Hoe zouden jullie reageren als het in jullie straat zou worden geplaatst??????”

Anita 30-05-2013 @ 11:49 | 0 | rapporteer

Reageren

01 jun 2013

“misschien even kijken naar Stadshagen.
de bewoners van naastgelegen straat, Noorderhagen, hebben bezwaar gemaakt tegen de plannen, met vergelijkbare argumenten. planschade, overlast, verlies van uitzicht etc. volgens mij hebben een flink aantal bewoners daar een forse schade vergoeding gekregen.
daarentegen kregen bewoners aan de Molenstraat en Watertorenstraat niets. deze bewoners hadden net zoveel last van de bouw, en nu privacy verlies doordat er in hun achtertuin gekeken wordt.
Ik ben het eens met Anita; Hoe zouden jullie reageren als het in jullie straat zou worden geplaatst??????”

Luuk 01-06-2013 @ 10:11 | 0 | rapporteer

Reageren