nu
Weerbericht Delden
geheel bewolkt
10:00
onbewolkt
13:00
11°
licht bewolkt
16:00
12°
onbewolkt
19:00

Klik hier om alle zoekresultaten te bekijken >

U bevindt zich hier:

home

>

nieuws

>

eerste container tweede deldense milieueiland afgeleverd

Terug

Eerste container tweede Deldense milieueiland afgeleverd

De eerste ondergrondse container voor het tweede Deldense milieueiland is afgeleverd. Op woensdagmiddag werd hij geplaatst op de stoep naast de Cramersweide. Uit navraag bij wethouder Harry Scholten blijkt dat er echter geen ontwikkelingen zijn omtrent de locatiekeuze in het centrum. “De containers zijn besteld en moeten voor plaatsing ergens worden neergezet. Over de plek voor het milieueiland is echter nog geen beslissing genomen.”

De problematiek rondom het tweede milieueiland, zorgt onder andere voor vertragingen bij het bouwproject ‘Paviljoen Delden’. De initiatiefnemers Luuk Mulder en Leo van Egmond willen dat de huidige glasbak van het terrein verdwijnt. De gemeente heeft hiermee ingestemd, maar heeft geen alternatief voor de glasbak en het tweede milieueiland waarin deze moet worden ondergebracht. Een verschuiving naar de naastgelegen parkeerplaatsen lijkt ook geen optie omdat dit ten koste gaat 13467405_10209138884846715_584956182_ovan parkeerplaatsen. Ook zouden de containers dan naast het mogelijk toekomstige terras komen te staan. Frans Schneider, eigenaar van het naastgelegen terrein met acht winkels, wil dat de glasbak op de huidige locatie blijft staan. Hij heeft een zienswijze ingediend op de vergunning die de gemeente heeft afgegeven voor een uitrit die moet komen op de plek waar de container nu staat. De gemeente wil eerst afwachten of het protest nog verder wordt doorgevoerd voordat ze een beslissing neemt. Mulder en Van Egmond geven op hun beurt aan eerst zekerheid te willen hebben over het verdwijnen van de bakken.

Binnenkort zal de gemeente een bijeenkomst beleggen voor omwonenden en betrokkenen. Er wordt dan onder andere gepraat over de te kiezen locatie in het Deldense centrum.

advertenties

15 jun 2016

“Snapt u het nog?????”

Bart 15-06-2016 @ 19:11 | 0 | rapporteer

Reageren

15 jun 2016

“Laat de gemeente de grond terug kopen en er een mooi plein van maken!”

Rick 15-06-2016 @ 19:19 | 0 | rapporteer

Reageren

15 jun 2016

“Vroeger gebruikten ze de Gemeentewerf voor opslag. Het zomer seizoen begint en de toeristen komen, leuk uitzicht vanaf het terras van de Zwaan. Gemeente, denk na en haal die bak daar direct weg!”

Bart 15-06-2016 @ 19:30 | 0 | rapporteer

Reageren

15 jun 2016

“Dit is toch ongelooflijk. We bestellen containers, hebben nog geen definitieve plek, dus donder dat ding maar ergens 'tijdelijk' in de openbare ruimte.......
Zal je als burger eens moeten doen.

Beste gemeente.... Op wanbeleid zitten we niet te wachten voor het geval dit nog niet duidelijk zijn.
Haal weg dat fooi lelijk ding.”

Peter-2 15-06-2016 @ 20:37 | 0 | rapporteer

Reageren

15 jun 2016

“Tijdelijk is in de Hof Van Twente een zeer ruim begrip weten we inmiddels uit ervaring. Ik haal 3 dingen van vele voorvallen naar voren
1.De tijdelijke zendmast. Staat er inmiddels 2 jaar. Is de kerktoren nog niet klaar of worden we ook hier voor het lapje gehouden?
2. De reclame infoborden. De gemeente zou kijken samen met verkeersveiligheid of de borden op een andere lokatie moeten komen. Is dit gebeurt. Wanneer gaat dat gebeuren? Tijdelijke maatregel.
3. De vishengel van Bert Meijnen aan de polvijver is tijdelijk verwijderd ivm. geleden schade door vandalen en zal worden hersteld. Ruim 3 maanden geleden. Met had er in deze tijd 10 in elkaar kunnen lassen.
De containers gaan de zelfde kant op. Tijdelijk onderkomen langs de cramersweide. Tijdsbestek.........?”

Toon Nijland 15-06-2016 @ 21:13 | 0 | rapporteer

Reageren

16 jun 2016

“Meneer de wethouder....... even een vraagje. Mag ik uw vergunning zien om dat ding daar zo te plaatsen?? Ben daar wel benieuwd naar of deze er namelijk is. Als ik de APV erop nalees, kan ik me niet voorstellen dat deze is afgegeven.........
Zie apv Artikel 2:10 Het plaatsen van voorwerpen op of aan de weg in strijd met de publieke functie ervan:
1. Het is verboden zonder voorafgaande vergunning van het college de weg of een weggedeelte anders te gebruiken dan overeenkomstig de publieke functie daarvan.
2. Van een belemmering voor de bruikbaarheid van de weg is in ieder geval sprake wanneer niet tenminste een vrije doorgang van 1.20 m wordt gelaten op voetpaden en van 3.50m op de rijbaan voor fietsers of gemotoriseerd verkeer.
3. Een vergunning bedoeld in het eerste lid kan worden geweigerd:
a. indien het beoogde gebruik schade toebrengt aan de weg, gevaar oplevert voor de bruikbaarheid van de weg of voor het doelmatig en veilig gebruik daarvan, dan wel een belemmering kan vormen voor het doelmatig beheer en onderhoud van de weg;
b. indien het beoogde gebruik hetzij op zichzelf, hetzij in verband met de omgeving niet voldoet aan redelijke eisen van welstand;”

Edwin 16-06-2016 @ 08:38 | 0 | rapporteer

Reageren

16 jun 2016

“Ach Edwin. Daar doen ze in eigen belang niets op uit. Kijk naar de bouw peperkampweg. Daar heeft een half jaar een hek, op de stoep stijf aan de straat, gestaan zonder ook maar enige vorm van vergunning. 3 maanden word als tijdelijk gezien langer is vergunningplichtig. Is er dit jaar wel een vergunning voor de zendmast afgegeven? Mogen wij als burger ook zomaar voetpaden en wegen afsluiten, bouwcontainers aan de straat plaatsen, om een paar zaken te noemen?
Gemeente en bouwbedrijven blijkbaar wel

Ik weet dat er raadsleden zijn die deze commentaren aandachtig lezen. Graag een reactie op uw bevindingen en uitvoering daar van.”

Toon Nijland 16-06-2016 @ 09:13 | 0 | rapporteer

Reageren

16 jun 2016

“En daar is ie weer....Toontje, ons nog steeds mekkerend dram-schaap....mèèèèhhh.
Jongen, ga aan het werk!”

Annemarie 16-06-2016 @ 14:32 | 0 | rapporteer

Reageren

16 jun 2016

“Daar is ze weer. Commentaar leveren zonder enige vorm van onderbouwing. Ga afwassen.”

Toon Nijland 16-06-2016 @ 15:28 | 0 | rapporteer

16 jun 2016

“@Annemarie

Ach, spuit elf laat ook weer eens van zich horen.
En nog altijd even inhoudelijk als vroeger.
Tjonge, wat hebben we jouw constructieve bijdragen gemist!!!”

Johannes 16-06-2016 @ 18:33 | 0 | rapporteer

Reageren

16 jun 2016

“@annemarie

Als je kritiek op iemand hebt onderbouw dat dan ff graag met feiten anders komen we nooit verder...”

John 16-06-2016 @ 18:58 | 0 | rapporteer

Reageren

16 jun 2016

“Frans Schneider???

Als hij gaat mee denken met Stad Delden ben ik het met hem eens nu lijkt het er op dat die Stad Delden tegenwerkt....


Jammer van hem.. en dan druk ik me nog lichtjes uit...”

John 16-06-2016 @ 18:59 | 0 | rapporteer

Reageren

16 jun 2016

“Johannes en john; Wat ik aan wil geven is dat wij ,burgers, voor alles en nog wat een vergunning moeten aanvragen. Straat afzetten voor bv. buurtfeesten. De gemeente mag zonder mededeling zijn gang gaan. Foto's heb ik in mijn bezit. Ik kon niet naar mijn werk maar ook een hulpverlener, brandweer of ambulance, kon niet de straat in. Trottoirs afzetten met hekken. Deze hekken stonden er 7 maanden. Wij burgers moeten vergunning aanvragen. Container op straat, na een paar dagen zonder vergunning volgt er een proces verbaal. Zendmast plaatsen. Dat ding staat er 2 jaar naar mijn weten nu zonder vergunning. Ik wil de gemeente niet in de weg lopen integendeel, maar het is gelijke monniken gelijke kappen.
Waarom dan wel toestaan dat de zijkant van de cramersweide als tijdelijke opslag wordt gebruikt. Twickel zal dit ook niet toestaan. Zet deze dingen op de gemeentewerf tot er een oplossing is gevonden. Het is geen gezicht. Afbreuk voor/van Delden”

Toon Nijland 16-06-2016 @ 21:01 | 0 | rapporteer

Reageren

16 jun 2016

“Toon,

Ik ben het volledig met je eens.
Ik regeerde dan ook niet op jouw inbreng maar op de vuile opmerking van Annemarie.”

Johannes 16-06-2016 @ 21:53 | 0 | rapporteer

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen reageren.
Klik hier om in te loggen, of maak hier een account aan.