nu 18°
Weerbericht Delden
geheel bewolkt
20:00
17°
geheel bewolkt
23:00
15°
zwaar bewolkt
02:00
14°
zwaar bewolkt
05:00
13°

Klik hier om alle zoekresultaten te bekijken >

U bevindt zich hier:

home

>

nieuws

>

petitie en brandbrief rona voor eerste kamer

Terug

Petitie en brandbrief RONA voor Eerste Kamer

Regionaal Overleg Noordelijke Aftakking (RONA) biedt dinsdag 4 maart om 13:15 uur een petitie en een Brandbrief Spoorveiligheid aan bij de Eerste Kamer. De brandbrief gaat over de aspecten geluid, trillingen, risico’s met gevaarlijke stoffen en veiligheid, in relatie tot de staat van onderhoud van infrastructuur, personeel en goederenmaterieel.

RONA is fel tegen de toename van zwaar goederenvervoer over bestaand spoor. In het kader van het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer (PHS) zal staatssecretaris Mansveld voor 1 juni van dit jaar een keuze maken tussen 4 varianten waarover extra goederentreinen gaan rijden. De Twentekanaallijn is een van deze varianten en als daarvoor wordt gekozen, kan het aantal goederentreinen door Delden toenemen tot 36 per dag in 2030.

advertenties

04 maa 2014

“Zojuist bekend dat de spoorboog bij Bathmen door de 2e kamer is afgewezen. Ik hou nu mij hart vast voor wat er nu gaat gebeuren. Met de verkiezingen voor de deur hoop ik dat de gemeentelijke politiek zich nu eens van haar goede kant laat zien en op de barricade gaat om de leefbaarheid in Delden te garanderen. Ik vrees dat we te laat zijn....”

Michel 04-03-2014 @ 19:21 | 0 | rapporteer

Reageren

04 maa 2014

“Laat de Rona eens komen met betaalbare alternatieven komen, een nieuwe spoorlijn door de achterhoek is veel te duur voor maar 36 treinen per dag. Het beste alternatief is gewoon door Delden maar dan wel geheel dubbelspoor, elektrisch en met zo weinig mogelijk gelijkvloerse spoorwegovergangen.”

Wim 04-03-2014 @ 20:28 | 0 | rapporteer

Reageren

04 maa 2014

“Zowel beste Michel als Wim, ik kan het niet laten toch even te reageren.
Ten eerste de opmerking, dat vanaf 2009 de politiek in de Hof samen met RONA een vuist maakt tegen de toename van het goederenvervoer per trein en verder heeft op basis hiervan het College van B en W het "absoluut niet" uitgesproken en zijn die meningen ook regelmatig richting 2e Kamer en Staatsecretaris kenbaar gemaakt en zienswijzen ingediend.
Ten tweede als reactie op Wim probeer te realiseren wat je bedoelt, wat er afgebroken moet worden in Delden en Goor om dat wat jij toelaatbaar acht, mogelijk te maken, nog afgezien van het steeds aanwezige gevaarsrisico!”

Roel Bergman 04-03-2014 @ 21:53 | 0 | rapporteer

Reageren

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen reageren.
Klik hier om in te loggen, of maak hier een account aan.