nu
Weerbericht Delden
lichte regen
01:00
lichte regen
04:00
lichte regen
07:00
lichte regen
10:00

Klik hier om alle zoekresultaten te bekijken >

U bevindt zich hier:

home

>

nieuws

>

petitie tegen komst goederenvervoer al ruim 900 keer ondertekend

Terug

Petitie tegen komst goederenvervoer al ruim 900 keer ondertekend

De petitie tegen de komst van zwaar goederenvervoer over spoor door de gemeente van de Actiegroep Goederenvervoer Hof van Twente is in de afgelopen weken al ruim 900 keer ondertekend. Niet alleen tijdens de ‘bierkrattenactie’, maar ook in de weken daarna kreeg de AGH veel steun van mensen uit Delden en omgeving.

Over enkele weken zal de petitie aan de Staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu worden aangeboden. “De strekking van deze door ons opgestelde petitie is het verzoek aan de Staatssecretaris om het PHS-GON besluitvormingsproces te heroverwegen en af te zien van de intensivering van het gebruik van de Twentekanaallijn als goederenspoorlijn zolang geen objectieve en zorgvuldige weging van alle alternatieven en modaliteiten heeft plaatsgevonden”, zo geeft een woordvoerder van de actiegroep aan.

Het is nog altijd mogelijk de petitie te ondertekenden. Deze is te vinden via deze link (Petitie) en kan geretourneerd worden aan het secretariaat van AGH, Kievitstraat 51, 7491 CM Delden.

advertenties

11 okt 2013

“Beste Deldenaren (en buren uit Goor),

Jarenlang rijdt er een aantal keren per week al een trien met chemicaliën door de kern van Delden, op weg naar eerst Servo en nu dus Elementis. Vroeger duwde de locomotief zelfs de wagens met inhoud en passeerde daarbij 3 overwegen!
Dat duwen is nu alweer een paar jaren voorbij, maar de trein rijdt nog steeds. Die trein heeft toch ook een risico, zeker als je ervan weet dat daarin stoffen vervoerd worden, die niet via de weg mogen worden vervoerd. Stel je dan maar eens voor wat er van Delden overblijft als er bijv. op de overgang bij de st. annabrinkstraat iets mis zou gaan.
Daar hoor ik niemand over. Nou is het niet mijn bedoeling die trein van het spoor te krijgen, maar het is meer mijn bedoeling jullie ervan te doordringen dat een deel van de (begrijpelijke) actie tegen de goederentreinen als het ware meten met twee maten is!

Verder vind ik ook dat we ons er van bewust moeten zijn dat Nederland een transportland is en dat we de overlast daarvan met elkaar moeten durven delen. Onze economie drijft er immers ook op.”

George de Boer 11-10-2013 @ 09:30 | 0 | rapporteer

Reageren

11 okt 2013

“Geachte heer De Boer,

Juist omdat Nederland een transportland is zou ik zeggen dat het best wat mag kosten. De mogelijkheid om het transport over de bestaande lijn door Delden te drukken getuigt daar niet van. De plannen die nu op tafel liggen getuigen van een bekrompen krenterigheid.

Wij zijn het er blijkbaar over eens dat overlast verdeeld zou moeten worden. Ik het geval de Twentekanaal variant gekozen wordt zal juist die overlast ONEVENREDIG verdeeld worden. Wij zouden hier in Delden (en in Goor en Hengelo) alle overlast te verwerken krijgen, zowel van de (uit)bouw van de lijn als van de uiteindelijke goederentreinen. De vraag is; dus durft de minister de overlast te verdelen?”

Robbie 11-10-2013 @ 10:52 | 0 | rapporteer

Reageren

11 okt 2013

“@George de Boer

De nieuwe goederen treinen zouden eerst over de betuwelijn gaan alleen duitsland wil niet mee werken.. Dan denkt de overheid dat het via deze weg wel gaat lukken.. Dat is te positief ingeschat omdat aan de duitse grens dit ook voor veel weerstand zorgt is het maar de vraag of het gaat lukken..”

John 11-10-2013 @ 13:33 | 0 | rapporteer

Reageren

Alleen geregistreerde gebruikers kunnen reageren.
Klik hier om in te loggen, of maak hier een account aan.