nu 19°
Weerbericht Delden
geheel bewolkt
20:00
16°
geheel bewolkt
23:00
14°
geheel bewolkt
02:00
13°
geheel bewolkt
05:00
12°

Klik hier om alle zoekresultaten te bekijken >

U bevindt zich hier:

home

>

nieuws

>

tegenstander nieuwbouw peperkampweg voelt zich gesteund door straatnaambord

Terug

Tegenstander nieuwbouw Peperkampweg voelt zich gesteund door straatnaambord

Wie het heeft geplaatst weet hij niet, maar Toon Nijland, fel tegenstander van de nieuwbouwplannen aan de Peperkampweg in de huidige vorm, ziet het als een steun in de rug. Op het straatnaambord dat onlangs bevestigd is aan een lantaarnpaal staat te lezen: ‘Toon Nijland plantsoen’. Als onderschrift staat er: ‘Vernoemd naar tegenstander bouwplan Peperkampweg’.

Nijland ziet wel wat in de aanleg van een plantsoen op het terrein aan de Peperkampweg. “Dit is een opsteker voor de buurt omdat er, zoals nu blijkt, meerdere mensen tegen de bouwplannen zijn en er graag een stadsplantsoen willen zien. De vijver is al deels uitgegraven. Bomen planten is niet verstandig in deze tijd van het jaar en zal dus nog even op zich laten wachten. De bankjes kunnen binnenkort ook besteld worden. Deze optie was al wel besproken in de buurt, maar nog niet voorgelegd aan de afdeling Wonen en Bouwen van de Hof van Twente. Wonen Delden heeft zich in deze optie ook nog niet uitgelaten.”

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zoals het er nu naar uitziet zal er nog dit jaar begonnen worden met de nieuwbouw van 52 appartementen op het terrein aan de Peperkampweg dat de afgelopen weken is schoongeveegd. Er loopt nog een bodemprocedure, maar gezien het besluit van de Raad van State om geen voorlopige voorziening af te geven, lijkt dit de plannen niet te kunnen tegenhouden. De bewoners lieten eerder weten nog wel vertrouwen te hebben. “De bodemprocedure loopt gewoon door en wij houden vertrouwen dat de plannen nog worden aangepast.”

Een groep bewoners ligt al jarenlang in de clinch met Stichting Wonen Delden, dat de initiatiefnemer is van de nieuwbouwplannen. De bewoners gaven al eerder aan dat ze begrijpen dat er iets moet gebeuren aan de huidige situatie aan de Peperkampweg, maar dat ze het niet eens zijn met de plannen. “Wij zijn het niet eens met de hoogte van het complex dat er gebouwd moet worden”, zo liet Toon Nijland eerder al weten. “Daarnaast zijn wij als buurt erg ontevreden over de communicatie vanuit Wonen Delden en de gemeente.”

advertenties

24 jul 2014

“De Toon is gezet, lijkt me dat Toontje het bord zelf heeft geplaatst! Maar misschien ook wel door WBV wie weet? Hoop wel dat de bouw zo snel mogelijk begint. Duurt allemaal al veel te lang.

Frans keizer 24-07-2014 @ 08:50 | 0 | rapporteer

Reageren

24 jul 2014

“Frans Keizer. Het bordje is niet door mij geplaatst. Wie het weet mag het mij zeggen. Eerst was ik er verbaast over maar heb het toch op een positie manier opgevat.”

Toon Nijland 24-07-2014 @ 10:01 | 0 | rapporteer

Reageren

24 jul 2014

“Zo zie je maar weer Toon dat het wel wordt gewaardeerd door jaren lang inzet , dat heeft in Delden nog nooit iemand gepresteerd en de woningbouw al helemaal niet.”

JOS 24-07-2014 @ 12:43 | 0 | rapporteer

Reageren

24 jul 2014

“Jos zijn er meer die het niet waarderen, wees blij dat de wbv van die puinhoop nog weer iets fatsoenlijk s neer zet waar behoefte aan is
En Toon goed lezen er staat niet dat jij het geplaatst hebt, is alleen een vermoeden mag toch”

Frans keizer 24-07-2014 @ 15:05 | 0 | rapporteer

Reageren

24 jul 2014

“Frans je opmerkingen zijn op de plaats, . Nieuwbouw hebben we geen problemen mee zoals je weet, dat hebben we ook het liefst, echter de hoogte is het probleem. De tweede opmerking, dit is om je vermoeden weg te nemen.”

Toon Nijland 24-07-2014 @ 21:18 | 0 | rapporteer

Reageren

25 jul 2014

“Frans laten we eerlijk zijn als de woningbouw alles via de regeltjes doet en de omwonenden netjes had geïnformeerd en samen met hun een plan opstelt was deze hele discussie er nooit geweest.
Ik snap Toon wel ik heb zelf ook een aanvaring gehad met die gasten en die zijn niet makkelijk mooi lullen kunnen ze daar wel, ze wonen er zelf toch niet.”

JOS 25-07-2014 @ 13:03 | 0 | rapporteer

Reageren

25 jul 2014

“Huur al 35 jaar bij de wbv nooit geen probleem gehad, zijn pas nog zomaar bij me geweest of ik een nieuwe keuken wou.
Ikzij toen liever een keukenprinses, enkele weken later kreeg ik tot mijn verbazing een keukenmachine merk Princess met de groeten van de wbv.”

Frans keizer 25-07-2014 @ 18:50 | 0 | rapporteer

Reageren

27 jul 2014

“Mooi Frans een machine voor €139.00 . Dat is de duurste "keuken"princec die ik kon vinden. Is de wbv een stuk goedkoper uit dan een nieuwe keuken te plaatsen. Waar deze opmerking van jou op slaat weet ik niet. De woningbouw staat hier buiten. Die vertikte het alleen om een fatsoenlijk gesprek te voeren met de buurtbewoners.De gemeente is degene die fouten maakt. Dat is al van begin af aan de orde. De wbv volgt slechts de aanbevelingen van de gemeente en anders om. En dan komt er een " onafhankelijke" bezwaren commissie die zegt wat geschied is, is geschied. Helaas. Afbraak zonder volledige melding is geen probleem in de hof. Breek maar af. De rest komt later. Hoe" onafhankelijk is deze commissie? Tot slot zeggen dat er gebouwd mag gaan worden zonder volledige vergunning omdat dit zo vaak gebeurt. Waar gaat dat naar toe in dit land. Iedereen kan beginnen te slopen en te bouwen alles mag in de Hof van Twente!!!! Mensen ga je gang. Wat een woningbouwvereniging mag, mag iedereen.”

Toon Nijland 27-07-2014 @ 14:29 | 0 | rapporteer

25 jul 2014

“Dan heb je geluk Frans, ik ken wel andere verhalen.”

Wim 25-07-2014 @ 22:36 | 0 | rapporteer

Reageren

27 jul 2014

“Zoveel mensen, zoveel ervaringen. Iedereen kan alleen zijn eigen ervaring uitspreken. Verhalen van anderen zijn vaak subjectief, elk verhaal heeft zijn eigen kant. Hopelijk komt voor de mensen of partijen een oplossing, worden ze in het gelijk gesteld, krijgen ze gelijk en halen ze hun gelijk. Verder wens ik iedereen een prettige zondag, geniet nog van het mooie weer!”

Henk uit Hengevelde 27-07-2014 @ 15:49 | 0 | rapporteer

Reageren