SV Delden had bij rust eigenlijk al ruim voor moeten staan, maar gaf in de tweede helft de doelpunten wel erg makkelijk weg aan tegenstander UD uit Weerselo. Dat resulteerde uiteindelijk in een onnodige 1-3 nederlaag.
De blauw-gelen begonnen voortvarend en creëerden al in de eerste en derde minuut goede kansen. Bij de eerste poging werd Christian Vreriks op het laatste moment nog gestuit door een UD-verdediger. Kort daarna kreeg hij opnieuw een kans na een breed balletje van Sven Lutke Willink, maar van dichtbij raakte hij de bal niet goed.
Binnen het kwartier deden zich twee identieke situaties voor. Eerst kreeg UD een vrije trap net buiten de zestien, die gevaarlijk werd ingeschoten. Enkele minuten later was het aan de andere kant raak bijna raak voor Delden, maar de poging van Scott Wold ging net naast. Rond de twintigste minuut volgde de mooiste aanval tot dan toe: Tom “Turbo” Oonk versnelde knap, bediende Koen Geerdink en opnieuw kreeg Christian een kans, maar zijn schot ging wederom naast.
Vijf minuten later was het wel raak. Na een aanval door het midden gaf Christian de bal goed mee aan de opkomende Brad Heuten, die beheerst afrondde: 1-0 voor Delden. Daarna bleef Delden kansen creëren. Jort Laarhuis speelde zich knap vrij in de zestien, Christian probeerde het van afstand en Scott werd diep gestuurd, maar een tweede treffer bleef uit.
In de 37e minuut kreeg UD pas zijn tweede kans van de wedstrijd, zonder succes. Twee minuten later ging het echter mis: via de rechterkant kwamen ze eenvoudig langs de achterlijn en uit een zwak verdedigingsmoment viel de 1-1.
Na rust leek UD beter uit de kleedkamer te komen. Sven moest een inzet van de doellijn halen en de rebound werd overgeschoten. Delden herpakte zich snel en via een mooie combinatie tussen Koen en Scott werd Christian vrij voor het doel gezet, maar opnieuw faalde hij in de afronding.
Even later ging het opnieuw mis bij Delden. Na een fout bij een terugspeelbal kon een UD-aanvaller alleen op het doel af. Sven trok aan de noodrem, wat resulteerde in een gele kaart, een schorsing én een strafschop. UD profiteerde en kwam zo op een eenvoudige manier op 1-2.
Twintig minuten voor tijd werd het zelfs 1-3, toen UD via het midden vrij eenvoudig door de verdediging kon combineren. In de 74e minuut leek er nog even hoop te ontstaan toen een UD-speler direct rood kreeg na een opstootje. De scheidsrechter stond er bovenop en zal iets hebben waargenomen, al ging er wel een charge van een Delden-speler aan vooraf die onbestraft bleef.
Met een man meer zette Delden nog aan voor een slotoffensief, maar echt gevaarlijk werd het nauwelijks. Een schot van Scott vanaf de achterlijn op de paal was zo’n beetje het enige wapenfeit. UD trok zich terug en Delden slaagde er niet in om door de defensie heen te breken.
Zo leed de ploeg van Roy Workel een zure nederlaag. Met nog vier wedstrijden te gaan is het doel duidelijk: directe degradatie ontlopen. De achterstand op de veilige tiende plek is inmiddels groot, al staat Delden dankzij een beter doelsaldo nog net boven de streep en hoopt het op een plek in de nacompetitie.
Volgende week speelt Delden een uitwedstrijd in Laren tegen De Witkampers, met aftrap om 12.00 uur.
Alleen geregistreerde gebruikers kunnen reageren.
Klik hier om in te loggen, of maak hier een account aan.